هوندا سیویک یکی از پرفروش ترین سدان های هوندا است که ابتیاع نسل انتها آن به طور سالانه به حدود ۳۰۰ هزار وسیله تو سال تنها داخل بازار آمریکا رسا است. اما این خودرو داخل ایران عزب در ۲ سال متوالی آن هم بوسیله صورت محدود وارد بازار شد. شرکت گلرنگ موتور که وارد کننده این خودرو بود، نتوانست شرایط نیکی را بخاطر معامله این خودرو در ایران فراهم درنگ. به همین دلیل نیز افرادی که قصدخریدوفروش هوندا سیویک را داشتند، با دیدن شرایط نا به سامان این خودرو در بازار ایران، از تصمیم خود منصرف می شدند. اینگونه بود که میدان دست دوم این خودرو در ایران بوسیله دست نابودی سپرده شد و تو حال حاضر با بود کمبود و بها بالای قطعات این خودرو سودا هوندا سیویک کارکرده نیز با وجود تمام ویژگی های مثبتی که این ژاپنی با کیفیت دارد، تو رویت خریداران ایرانی ارزش چندانی ندارد.
اما در مقابل کیا سراتو اجبار ای، در بازار ایران سال هاست که حضور فعالی دارد و تا اینکه نسل دوم آن نیز توسط سایپا مونتاژ شد و در دسترس خریداران ایرانی راحتی گرفت. این خودرو با وجود شرایط خوب و خدمات پس از فروش بهتری که داشت توانست در میدان ایران به بیع مرحمت برسد. سراتو تیمار چنان نیز با مدل های متاخر وارداتی و مونتاژی خویشتن تو راسته ایران حضور دارد. اما کدام یک از این خودروها داخل عمل برتری را از آن خویشتن می کنند؟ در ادامه با ما همراه باشید تا با یک بررسی دقیق تر به تفوق این دو در بخش های متنوع اثر ببریم. چونی اتومبیل و مشخصات فنی هوندا سیویک و کیا سراتو



کیا سراتو وارداتی در بازار ایران با موتور ۲ لیتری خود نمایش می شود. این موتور اقتدار تولید ۱۵۴ اسب بخار نیرو و ۱۹۴ نیوتون متر گشتاور را دارد. در موافق آن هوندا سیویک با اتومبیل ۱٫۸ لیتری خود ۱۳۹ اسب تبخیر نیرو و ۱۷۳ نیوتون متر گشتاور تولید می یواش. هرچند بر روی کاغذ سراتو بوسیله نظر در این مدخل تفوق دارد. اما در عمل با اینکه هوندا سیویک از نیروی کمتری برخوردار است شتاب ۰ تا ۱۰۰ برابری را ارائه می دهد. هر دو این خودروها تو مدت ۱۰٫۵ لحظه از حالت س بوسیله سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر شایسته کردن می رسند.
علاوه به خشکی امدن این گیربکس ۵ سرعته اتوماتیک سیویک نسبت به گیربکس ۴ دنده سراتو هماهنگی بیشتری با اتومبیل خویشتن برقرار کرده و کیفیت سواری آن را در سطح بالاتری قرار می دهد. هم چنین مصرف سوخت هوندا سیویک نیز نسبت بوسیله سراتو در سیکل ترکیبی حدود ۱ لیتر کمینه است. بررسی امکانات رفاهی و کنف داخل کابین هوندا سیویک و کیا سراتو



داخل این مقایسه مدل های ۲۰۱۳ این خودروها رایج رویت است. با ورود به کابین این دو خودرو از همان فاتحه متوجه برتری طراحی و امکانات بیشتر هوندا سیویک خواهید شد. این سامورایی قدرتمند در کابین خویشتن امکاناتی مانند کروز کنترل هوشمند، ترمز پارک برقی و ترمز اضطراری، سنسور نقطه کور، سنسور تغییر لاین، سنسور پیشگیری از تصادف جلو، دوربین عقب و دوربین جانبی، سیستم اطلاعات سرگرمی پیشرفته به همراه پیشتیبانی از اپل کارپلی و اندورید اتو و صندلی راننده ۸ حالته برقی را نمایش می دهد که در کیا سراتو دیده نمی شود. با یک مشاهده سطحی دانا سیستم های کمک راننده پیشرفته تر و همچنین امکانات رفاهی بهتر اتاقک هوندا سیویک خواهید شد.
با این اوصاف اگر شرایط بهتری برای این خودرو مهیا می شد، خریدهوندا سیویک کارکرده نیز می توانست برگزینی بسیار مرحمت باشد. فضای در کابین و حمل وهله هوندا سیویک و کیا سراتو



شرایط نشستن بخاطر سرنشینان جلو تو هوندا سیویک بهتر است زیرا فضای جلو پا داخل این خودرو برای سرنشینان جلو بیشتر از سراتو است و داخل سفرهای طولانی مدت بخاطر راننده آزار دهنده نخواهد بود. فضای جلو پا بخاطر شرنشینان دنبال درون هر دو خودرو تقریباً یکسان است مربوط به هر دو از ابعاد و بور محوری تقریباً یکسانی در قسمت قفا روزی می برند. حالت مدل سازی سقف تو هر دو نیز به صورت فست بک است که احتمالاً بخاطر افراد قد بلند قدری مشکل ساز خواهد شد.
نحوه طراحی و ساخت صندلی ها داخل هوندا سیویک ارگونومیک برنده است و قرار بیشتری برای سرنشینان خودرو مجهز می کند. هم چنین، فضای حمل بار همچنین در این خودرو کمی بیشتر از سراتو است. بنابراین باز اندوه هوندا سیویک در این بخش تفوق را از آن خود می کند. واج پایانی

همانطور که مشاهده می کنید، هوندا سیویک از دیدن کیفیت پیدایش و طراحی از کیا سراتو سرتر است. اما افسوس که شرایط کریه این خودرو در بازار ایران، از فروش بیشتر آن جلوگیری کرده است. همه این موارد هنگامی در عمل موفقیت آمیز خواهد حیات که شرایط فروشهوندا سیویک در ایران نیز مانند دیگر خودروهای بازار حیات و می توانست خود را بوسیله مشتریان ایرانی مدلل نرم.
منبع : ویرلن

مشخصات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین وبلاگ ها

آخرین جستجو ها